Varukorg
0 artiklar i varukorgen
Totalt: 0:-
StartsidanMitt kontoVarukorgOm ossKontakta oss
 

Marinelektronik
GPS Plotter

Ekolod

Ekolod & Plotter

Handburen GPS

Multifunktionsinstrument

Logg och djupmätare

Motorinstrument

Autopilot

Radar

Sjökort

VHF

AIS

Säkerhet-EPIRB/SART/PLB

Ankarspel

Spårning/Stöldskydd

Marin Stereo
Tillbehör marinelektronik
Navigation

Simrad

Lowrance

Eagle

Garmin

Raymarine

Humminbird

PC Navigering

RAM Fästen

Övrigt
Komfort ombord
El och belysning

Kyla

Vatten och avlopp

Ventilation

Värme
Ankring
Horisontella ankarspel

Vertikala ankarspel
Segling
Vindinstrument

Segeltrim -Vinschar, block, skot
Sportfiske
Elmotorer

Talon ankringssystem

Djupriggar

Spöhållare

Linutlösare

Tillbehör
Information
Köpvillkor
Integritetspolicy
Länkar
Specialpriser
Nyhetsbrev
Nyheter

Köpvillkor

Leveranser - Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning. Leverans sker med hjälp av Posten och vi tillämpar enhetsfrakt på 49:- (levereras till ditt postombud). Order mottagen före kl 14.00 (gäller produkter som finns på lager) skickas i regel samma dag. Skulle varan av någon anledning vara tillfälligt slut eller ej kunna levereras inom angiven tidsram, kontaktas kunden snarast om ny leveranstid. Köparen har då rätt att häva köpet om ny leveranstid ej accepteras.

Vi erbjuder även hemleverans via posten. Paketet levereras fram till dörren efter telefonavisering från Posten. Leverans sker vardagar mellan kl 17.00-21.00. För hemleverans tillämpar vi enhetsfrakt på 200:-

Betalningalternativ
Bank/Kreditkort - Hos oss kan du betala säkert med VISA eller Mastercard. Transaktionen sköts säkert med 3D-Secure teknologi via DIBS.

Direktbetalning - Du betalar i förskott till vårt bankgirokonto 410-2877. Det tar ca 1-2 bankdagar från att du gjort din betalning till att vi ser den, vilket alltså försenar leverans något jämfört med övriga betalsätt. 

Faktura -Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Navalis båttillbehör AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturaavgiften är 79:- / faktura.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Delbetalning - Genom ett samarbete med Svea Ekonomi AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan handla för upp till 30 000 kr. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden. Vi erbjuder delbetalning på 12 månader (295:- i uppläggningsavgift) resp. 24 månader (395:- i uppläggningsavgift) med 0% ränta. Aviavgift 35 kr. Om du handlar för 10 000 kr och väljer delbatalning på 12 månader blir den effektiva räntan 14,28%

 

Allmänna villkor hittar du här.

Postförskott - Varorna hämtas och betalas på ditt utlämningsställe. Postförskottsavgift på 80:- tillkommer utöver fraktkostnaden. För outlösta postförskott debiteras den faktiska fraktkostnaden, postförskottsavgiften samt 150:- i fast belopp.

Pris 
I priserna ingår moms med 25%. Navalis förbehåller sig rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då Navalis anser det vara befogat. Navalis reserverar sig även för eventuella felaktiga priser. 

Beställning
Beställaren måste vara minst 18 år. Beställare under 18 år måste inhämta målsmans tillstånd innan köpet genomföres. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Navalis lider ekonomisk skada polisanmäles.

Garanti
Garantier på produkter lämnas av respektive tillverkare och garantitiden varierar mellan 1 och 3 år beroende på produkt och leverantör. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån Navalis.

Våra samarbetspartners är markandsledande och erbjuder rikstäckande service. 

För utnyttjande av Service & Garanti:
Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta finner du på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt i förpackningen. Förvara det väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin och reklamationsrätt. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Våra produkter har alltid en svensk manual i fysisk eller digital form om ej annat anges i produktinformationen.

Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan, men du har rätt att öppna förpackningen. Navalis tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagens 10 § gäller inte Ångerrätt, om avtalet avser:

• En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. Exempel på produkter som faller inom denna punkt är t.ex. kartografi & elektroniska sjökort. Reavaror, specialbeställda varor och varor som inte ingår i vårt ordinarie sortiment innefattas också. 

• Ett förseglat datorprogram om förseglingen har brutits.

• Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller ej företag.

Vid åberopande av Ångerrätt & Öppet köp följ instruktionen enligt nedan:

• Meddela till Navalis kundservice info@navalis.se och returnera beställningen tillsammans med en ifylld serviceblankett inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.

• Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.

• Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med ev. specialgjort inneremballage. Sedan ska denna kartong skickas i ett transportemballage som är likvärdigt som det varan/varorna levererades i till dig.

• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen. 

Navalis förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Navalis kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Då frakten till kund är subvensionerad av Navalis förbehåller vi oss rätten att debitera kunden mellanskillnaden. Dock aldrig mer än 150:-

Så här gör du en retur:

1. Fyll i serviceblanketten. Genom att göra detta kan vi ge dig en bättre och snabbare service.

2. Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 14 dagar som Ångerrätt & Öppet köp gäller. Tejpa ej på produktförpackningen!

3. Skicka alltid returen som rekommenderad post alt. postpaket. Spara kvittot! 


Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år. Navalis tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt dessutom erbjuder vi dig garanti , se mer under rubriken "Garanti".

Navalis besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören eller postombudet vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till Navalis Kundservice inom 3 dagar från mottagandet av varan.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. 

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer.

Återbetalningar
Ev. återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Fortsätt
E-butik
Navalis Båttillbehör är Sveriges ledande återförsäljare av marinelektronik.
Vi jobbar med märken som Lowrance, Garmin, Humminbird, Simrad, Raymarine och Minn Kota.
Vi erbjuder det senaste inom GPS plotter och ekolod. Vi säljer sjökort från Navionics,
C-MAP och Bluechart. Vi har även elmotor, VHF, radar, autopilot, AIS, ankarspel och marin stereo.
XML Products | Categories